Före vs efter

Tänkte visa er ännu en bild som jag har redigerat! Bilden togs förra året på en utställning som vi var på med Lykke Li, ägaren (Irene) och Selma. Men detta är dock ingen bild på Lykke hehe, utan på en av alla tiotals hästar som jag hann fota under dagens gång. 

Det som jag har gjort är rätt simpelt - fixat till ljuset i bilden, skärpan samt gjort det mörkare runtom i bakgrunden för att få ögat att fokusera på själva motivet - dvs hästen. Den här gången har jag inte tagit bort någonting i bakgrunden som jag annars brukar göra väldigt ofta. Men jag tycker det blev helt okej ändå! Om jag skulle ändra på någonting så skulle de vara ljuset i pannluggen - det är för skarpt och för ljust. Jag fick till och med mörka ner de området efteråt.. Jaja, jag skyller på att solen tittade fram ;)
 

Kommentarer
Theresia säger:

Åh så fin bild! :D

Svar: Tack så jättemycket! :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-02-27 | 09:03:59
Bloggadress: http://theresiasandahl.blogg.se
Emelie säger:

Jätte fint !:)

Svar: Tusen tack Emelie! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-02-27 | 10:12:02
Bloggadress: http://emeliepalmen.blogg.se
Linnea säger:

Snyggt! :) I vilket program har du redigerat i?

Svar: Tack så mycket! Jag använder photoshop cs3 :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-02-27 | 14:02:50
Anonym säger:

Skitsnygg bild! Själv tycker jag Efter-bilden! :)

Svar: Tusen tack! Vad glad jag blir :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-02-28 | 15:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback