En drömras

Det finns en hästras som jag tycker är så vacker på alla sätt och vis. Jag skulle inte säga att den är alltför vanlig här i Sverige bland hästfolket, det är ingen ras som man träffar på rätt så ofta iallafall. Hästrasen är alltid svart utan några vita tecken med en kraftig man och svans som oftast blir lite vågig. Vill ni ha ännu en ledtråd? Hästrasen kommer ursprungligen från Nederländerna... Är det någon som vet? 
 
Just ja - Frieser hästen! Inte nog med att mitt hjärta dunkar lite extra för mörka hästar, men just den rasen är enligt mig en drömhäst till utseendet. 
 
Vet ni någon särskild hästras som är enligt er en drömhäst rent utseendemässigt?
 

Tro det eller ej, men det är väldigt många som frågar om Jenka är en Frieser.. fastän hon är en go Nordsvensk!

Kommentarer
evie säger:

Jag är lite svag för de spanska hårfagra hästarna :) PRE/andaluser...

Svar: Nämen där ser man! Dom är riktigt fina, finns två i stallet faktiskt - en mamma och son (pre) :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-02-26 | 13:25:34
Bloggadress: http://www.evieastrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback