Ändrade planer

Det blev tyvärr ingen ridning för mig idag.. Mina halsmandlar har svullnat upp och halsen mår inte sisådär jättebra. Men jag ska iallafall ta mig till stallet lite senare för att sköta om lill prinsen och mocka osv. Jag som hade sett fram emot att fortsätta att träna med galoppen idag.. det är typiskt! Men det får bli en annan gång istället. 
 
Annars då? Jo, jag har verkligen hållit hårt i pengarna under februari månad för att kunna inhandla ett nytt träns till Mack. Jag står och väger mellan ett nytt träns eller nya vita benskydd från Catago.. Men det lutar nog mot ett nytt träns trots allt. Och det är alltså ett Aachenträns från Hööks som jag har spanat lite extra på under en period. Och med tanke på att nackstycket är aningen anatomiskt så känns det lite extra bra! Sedan gillar jag tanken med snabbknäppen! Kort och gott så får det bli en liten trip till deras affär för att känna och klämma på tränset. Sen får vi se vare sig det följer med hem eller icke! 
 


Är det någon utav er som har tränset ovan? Vad tycker ni om de isånnafall?

Kommentarer
Louise säger:

Har haft ett sånt där! Tycker om det jätte mycket :) Enda nackdelen är att nosgrimman blir "böjd" innåt i fästet vid sidostycket mot hästen och kan skava efter ett tag. Annars är det ett snyggt träns :)

Hoppas du förstod vad jag menade.. det där med förklaringar är inte riktigt min grej ;) kram!

Svar: Åh okej där ser man! Jag köpte det för ett par dagar sedan och hästen blev riktigt snygg med det! Jag får hålla lite koll efter eventuella skavsår efter nosgrimman då, bra att du nämnde de! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-03-01 | 12:07:43
Bloggadress: http://Ljareholm.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback