Måndagens ridpass

Efter ca två dagars vilodag (vila i söndags samt endast NH träning i lördags) var det en pigg men framförallt "vaken" häst jag satt på. Vi började att rida i paddocken och jag tog på ena delen av gramantygen och satte fast den som vi brukar för att han ska hitta stödet ännu lättare. Till att börja med så hoppade han till två gånger i trav, rent fjanteri faktiskt, men vi fortsatte arbetet ändå. Saker som han normalt sett inte brukar bry sig om var otroligt spännande den dagen, haha. Som exempelvis människor som gick förbi på bilvägen, cyklar m.m. MEN när en häst togs ut i skrittmaskinen blev det en giraffhals på Mack och han blev ännu piggare, så vi gick in i ridhuset istället för att fortsätta i lugn och ro. Och dessutom - skulle jag ramla av så vore det bättre att göra det inomhus haha! 

Dock har vi ridit ute i paddocken förut medan skrittmaskinen har varit igång, så han brukar inte bry sig om den. Men som sagt, efter två dagars vila blir nästan allting spännande. 

Inne i ridhuset gick det bättre ändå. Galoppen var fin och även traven. Vi red bara rent allmänt med mycket tempo och volter. Så det blev ca en timme ändå, dock var min näsa inte lika glad över den tiden haha. Herregud vad täppt den var under resten av kvällen. Vad skulle man göra utan nässpray egentligen?! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback