Dagens ridpass

Till att börja med så kommer gårdagens ridpass imorgonbitti i ett inlägg. Hade egentligen tänkt att skriva de nu, men eftersom att dagens ridpass fortfarande är fräscht i huvudet så skriver jag av mig angående de! 
 
Jag tog fram fyra bommar idag i paddocken. Och sedan gjorde vi en övning i trav som jag har gjort tidigare och som är jätterolig att göra! Mack blir alldeles mjuk och fin, samt glider inte ut med ytterbogen i de små volterna då det gäller att ha koll på alla hörn och kanter på hästen hehe. 
 
En halvtaskig bild som jag målade upp i photoshop. Som ni förstår är de röda strecken bommar och de ljusbruna är vägen som man rider. 
Detta gjorde vi i trav i bägge varven. När det kändes bra så gick vi ur övningen (viktigt att göra) och la några volter samt rakrikta på all övrig plats i paddocken för att sedan gå in i övningen igen i andra varvet. Den här gången tog vi det även i galopp! Och sicken fin och kort galopp han hade, så oerhört behaglig må jag säga. Dock gjorde vi inte övningen i galopp utan istället galopperade vi kort kort kort runt bommarna i en volt. Och det gick jättebra! Vi fick hjälp utav bommarna som vägledning och Mack flöt inte ut med ytterbogen nångång faktiskt. Lite då och då så gick vi ur volten och styrde mot en bom för att galoppera över den och red sedan som ett "U" för att skutta över ytterligare en bom. 


Mack blev jättefin och framförallt mjuk! Imorgon har jag och mamma bestämt att rida ut så det ska bli mysigt.

Kommentarer
Elin säger:

Den övningen såg rolig ut! Får testa jag med nån dag :)

2014-04-01 | 22:57:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback