"5,5 övningen"

Igår skrev jag ett inlägg om en jättebra och rolig hoppövning vid namn "5,5" som den brukar kallas. Men eftersom att jag inte hade några större planer under gårdagen så frågade jag mamma om jag fick hoppa Jenka - sagt och gjort så gjorde jag det! 
 
Jag plockade fram hinder och övade på denna "5,5 övningen". Vi började att värma upp i skritt med att flytta henne för skänkeln, öppnor samt slutor via långsidorna. Sedan travade vi igång i ett väldigt friskt tempo i ett par varv innan jag tog ner henne i tempo och började kräva desto mer. 
 
Och nu till själva hoppningen! Vi började på kanske 50-60cm på räcket längst bak, sedan höjde vi succesivt och det slutade på hela 95cm! Och shit vad Jenka suger sig fram mot hindrena, det märks redan på långsidan innan hur hon börjar öka tempot med öronen spetsade spikrakt framåt. Hon var jätteduktig, och hon ÄR jätterolig att hoppa! Det är verkligen en häst som man kan lita på i hoppningen och som verkligen bjuder ärligt fram till hindret. Och tro det eller ej, men det blev premiär ridning i tshirt igår också! Jises vilket fint väder de var, så härligt! 
 
Här kommer en bild och ett litet filmklipp från igår, duktiga häst!
 


Kommentarer
Jennifer säger:

Fin blogg! :)

Svar: Tack detsamma! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2014-04-21 | 10:34:41
Bloggadress: http://Ridtjejenjennifer.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback