Lättare redigering

Jag redigerar alla mina bilder som jag lägger upp på bloggen. Och med redigera så menar jag att färgen och ljuset förbättras, och ibland tar jag även bort onödiga grejer i bakgrunden som t.ex en soptunna. Det är i princip de jag gör när jag redigerar. Och oj vilket lyft det blir för hela bilden! Ibland kan en redigering rädda en hel bild ifrån att hamna i papperskorgen. För visst har vi alla tagit just den drömbilden som visade sig vara i oskärpa, ljuset blev fel, ful bakgrund osv. Ja, det finns oändligt många anledningar till varför man raderar vissa bilder. Men tack vare photoshop så går det att rädda vissa utav dom, men inte alla. Som exempelvis i måndags när jag fotade hästarna i hagen. Då fick jag en helt klockren bild på Pariz, hon hade solen straxt bakom sig och solstrålarna sken emot objektivet och Pariz blev som en mystisk skugga. Men tro det eller ej: Hon blev inte i fokus! Gaaaah.. Allt annat blev i fokus förutom henne. Synd. Typiskt. Jag har inte tagit mig i kragen än till att försöka redigera den ännu, men jag ska göra ett försök. 
 
Brukar du redigera bilder?
 En lättare redigering som jag oftast gör. Jag finputsar färgen! 

Kommentarer
Malin R säger:

Super bra redgigering, jag brukar redigera mina bilder men ytterst lite vill hellst få den perfekta bilden direkt i kameran :)

2013-09-26 | 12:25:57
Emma säger:

Jätte fin bild! Brukar redigera mina bilder ganska likt så som du gjort ovan, förstärker färgerna lite. Gillar även också att mixtra lite när jag redigerar, så gillar att göra blandat :) Gå gärna in och kolla på min blogg, så kan du se lite hur jag gör :) Btw fin blogg!

Svar: Tack så hemskt mycket! Åh okej, ja det blir så enormt mycket finare när man förstärker färgerna en aning. Som ett lyft för bilden liksom! Absolut kan jag gå in och kika på din blogg :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-09-28 | 12:14:16
Bloggadress: http://emmakihlandersson.horseworld.se
Tova säger:

Superfint! Brukar inte redigera onödigt mycket, som dig ungefär. Få mer liv i färgerna oså:)

Svar: Tack tack! Åh okej, ja det ger ett fint lyft i hela bilden :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-09-29 | 15:05:31
Bloggadress: http://tovafrohm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback