Gårdagens jippo

Haha jag visste det.. Vem tror ni glömde kameran hemma igår? Jo jag.. Det är så typiskt. Nästan lite skrattretande. Hur som helst kunde alltså inte mamma ta några bilder igår när vi lastade med Mack till Karlslund (min ridskola) eftersom att kameran låg hemma. Hm.. lite problematiskt. Vi övade på bommar varvat med skänkelvikningar. Och om man räknar från mitten av ridlektionen till slutet så gick Mack kanonfint. Han hade en stadig form och jag kunde verkligen le, varje minut som gick. Det blev trots allt ett par glädjeskutt en gång när vi skulle rida mot dom upphöjda bommarna i galopp. Jag blev tvungen att länga galoppen då vi annars skulle komma helt fel mot den första bommen, och de uppskattade Mack och tackade med att göra ett par glädjeskutt. De var inga allvarliga skutt och det tackar matte för som satt i en dressyrsadel. Vägen dit och hem gick bra, han står verkligen som ett ljus på transporten, stilla som attan. Dock har han lite för bråttom ibland när man ska fälla ner bakluckan samt ta bort bommen. Han testar att backa lite fast bommen sitter kvar, vilket inte är okej! Dock gjorde han inte detta när vi skulle lasta ut honom hemma. Så då fick han en massa beröm. Detta blev ännu en lyckad, rolig och givande lektion i Karlslund! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback