Dags att bege sig!

Jag ska alldeles strax sätta på mig tonvis med varma kläder och åka iväg till stallet. Vädret är inte precis på tipptopp humör idag, det är helt okej att det är lite kyligare MEN att det ska blåsa utöver de?? Det är då inte okej. Någon måtta får det vara! Iallfall, jag och mamma hade planerat att rida ut en längre runda idag då vädret faktiskt visade fint, både på nätet och på nyheterna. Men icke sa nicke, mestadels grått, kallt plus att det blåser sånnadär härliga vindar. Inte precis det ultimata vädret som man önskar vid längre turer. Därför ska jag istället promenera honom för hand idag, så får vi hoppas på att vädret är på gladare humör imorgon! Och då får vi se om vi tar en längre runda eller om vi skuttar omkring på stubbåkrar. Det är ju för övrigt ett oskrivet måste varje höst: att rida på stubbåkrar (om underlaget godkänner de förstås). Jag kommer ihåg när jag red på en stubbåker med Citron för ett x antal år sedan, hon gjorde en del luftsprång och var allmänt glad. Dock var jag inte lika glad då, 10 år och med en luftsprångs-Citron som speeda på, haha. Men att vissa hästar visar att dom blir glada är härligt och se tycker jag, sålänge man kan ha kontroll över det hela. 
 
 
Brukar du rida på stubbåkrar på hösten?
 

Kommentarer
Evelyn säger:

Ja! Jag brukar faktiskt passa på så ofta det går och så länge väder och vind godkänner det. Sjukt kul^^

Svar: Vad härligt och höra! För visst är det kul att fara omkring på stubbåkrar?:D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-09-28 | 13:20:58
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se
mellab.blogg.se säger:

Fin häst/ ponny!

Svar: Häst* ;) haha tack!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-09-29 | 11:53:30
Bloggadress: http://mellab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback