Vilken revansch!

Ja, vad ska man säga, precis som rubriken lyder - vilken sjuhelskottas revansch om man jämför med gårdagens dressyrlektion. Det var som natt och dag, eller som tränaren själv sa - Ett helt nytt ekipage. Jag fick hjälp med uppvärmningen av en annan tjej i stallet och vilket gott resultat det blev. Vi fick väldigt goda råd och tips som jag absolut kommer ta med mig i fortsättningen. När Daniel kom tillbaka efter lunchrasten så satte vi igång och vi började direkt i galopp. Vi gjorde ett par övningar i galopp och Mack saktade inte av en enda gång, ni förstår inte hur j*kla stolt jag är! Galoppen var sansad och kort, jag hade full kontroll över den och han drog inte iväg på långsidorna vilket han har en tendens till att göra annars. Sedan gjorde vi öppnor halva långsidan och sedan en förvänd sluta. Jag blandar lätt ihop dessa förvända slutor/ öppnor, men jag fick lite hjälp på traven så det både kändes och gick bra. En härlig grej som vi också fick göra var att öka traven till max, och oj vad han pampa runt med frambenen. En grym känsla ska ni veta! Att få en häst att fortfarande vara i balans samt form och sedan lägga på en ökad trav är helt underbart. Jag kan inte vara mer än helnöjd över dagens lektion! 
 

Kommentarer
Ellen säger:

Gud vad kul att det gick bra!!

Svar: Ja gu' ja! :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-13 | 19:17:10
Bloggadress: http://ellenlinneahansson.horseworld.se
Elin säger:

Vad kul att träningshelgen slutade bra trots allt :)

Svar: Ja men verkligen! :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-13 | 20:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback