Taggad till tusen!

Det blev late night-stallet idag med mamma. Mysigt ändå! Medan jag borstade och gjorde iordning Mack så mockade mamma och fixade höpåsar. Sicken service! Haha ni skulle sett Mack när jag skulle gå in i boxen för att hämta ut honom till stallgången...ett stort *PUUST* sa han. Vilken liten snällis ;) 
Väl i ridhuset tog mamma fram två hinder på medellinjen som man kunde rida i en volt. Ett kryss och ett räcke. Jag började på det lilla krysset då jag ville känna efter hur han är. Kort och gott så bjöd han och hoppade väldigt stora MEN fina språng.. på ett litet kryss..! Sedan testade vi räcket som var lite högre och dom två första gångerna så kom vi helt fel och snett vilket resulterade i att han rev. Men även om han rev så blev det inga bocksprång så det var ju positivt! Mamma tog ut bommen som låg på marken framför räcket och då gick det mycket bättre. Det märktes att han gillar att hoppa och han bjuder verkligen till hindrena och är hur schysst som helst, även om man kommer helt på tok fel. Vi hoppade ett par gånger innan vi la av då det kom in fler och fler ryttare till ridhuset. Som mest var vi sex stycken som red, så det var tur att jag och Mack var ensamma i början och kunde hoppa ett par gånger innan resten började komma in. 
 
Imorgon är det alltså hoppträning kl 18.00. Och jag är taggad! Dock ska jag ta det lugnt pga min förkylning + ont i halsen.. Så jag kanske är med på några skutt innan jag lägger av. Jag vill helst se och känna efter hur Mack reagerar när det är en riktig hoppträning. Om vi har riktigt tur kan mamma filma! 
 
Förresten, har ni något att se fram emot i veckan?


Jag och Jenka i somras. Ännu en hoppglad häst! :)

Kommentarer
Elin säger:

Vad kul att komma igång med lite hoppning! :)

2013-10-01 | 21:43:17
Carolina - Stall Assla säger:

sv/ Haha :D

2013-10-02 | 08:03:49
Bloggadress: http://asslatjejerna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback