Tagelarmband

Idag när jag kikade i brevlådan hade 3/4 av de jag hade beställt kommit! Det som fattas är ringarna + spännena, men troligtvis kommer dom under början av nästa vecka. Jag blev taggad på att testa och göra ett tagelarmband redan nu så jag gick ner till stallet och klippte en bit av Jenkas svans (då den är så tjock). Det ska bli en överraskning till mamma hade jag tänkt! Men knepigt var det.. för det första var nästan limmet slut då jag inte har köpt något stenlim som jag har hört passar till tagelarmband, så det fick bli karlssons superlim ;) Och sedan gjorde jag en miss med att klippa av och använda de tagel längst ner på svansen = slitet som tusan. Så i början av armbandet så blev det tjockt och fint, men mot slutet så tunnade det av haha.. Men som tur är så lär man sig av sina misstag! Jag har även väldigt fina utsmyckningar till mellandelen av armbandet som jag är så spänd på att få använda. Två symboler för oändlighet och ett svängt kors. Ska bli så kul och se hur det blir såfort jag har satt dit ringarna och spännena på armbandet! 

När jag känner mig mer bekväm i att göra dessa armband ska jag lätt testa att göra ett fem-flätat! Jag har gjort det förut på mitt hår, så jag vet hur man gör och jag tror att det kan bli riktigt snyggt på ett tagelarmband.







Kommentarer
Evelyn säger:

Oj vad fint! Jag har länge tänkt beställa ett från en tjej, men om du också gör tagelarmband så kanske du tar emot beställningar? :D

Svar: Tack du! Jo jag tar beställningar. Har skrivit ett inlägg om de som ligger uppe nu som du kan läsa :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-19 | 16:35:55
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se
Elin säger:

Vad fint! :)

Svar: Tusen tack:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-19 | 19:07:20
Katarina säger:

Åh, jag är intresserad av armband med vingar :)

Svar: Vad kul och höra! Jag har skrivit ett inlägg om de som du kan se på bloggen :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-11-04 | 20:28:04
Bloggadress: http://saganomensaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback