Pyssel inför helgen

Idag var jag hemma från skolan, enough said. Jag behövde tänka på annat än alla tårar som rann nerför kinden, så jag gick in och kikade på olika tagelsmycken som andra människor har tillverkat. Och jag har varit riktigt nära förut att faktiskt beställa ett hos en tjej som tillverkar detta, men sedan tänkte jag.. "Varför kan jag inte klara av att göra det själv?" Kort och gott så gick jag in på en hemsida som säljer smyckestillbehör till oerhört bra priser, hittade en massa fint som jag nu har beställt hem och jag är superivrig över att få allting levererat! Jenka får bli den första försökskaninen då hennes svans är så oerhört tjock! Och om jag har riktigt tur så får jag hem alla grejer innan helgen, hoppas hoppas. Har du ett tagelarmband?
 
Jag cyklade även iväg till Mack idag för att rida. Tanken var ett pass på en äng i närheten, men de blev det icke då hans båda bakskor satt lite löst om man lyfte upp dom båda. Så för säkerhetsskull fick det bli ridhuset idag. Vi körde dressyr först och jag använde även gramantygeln på de vis som min ena tränare har visat. Jag fick ihop honom någorlunda kort, men han gick otroligt fint. Efter olika övningar i ca 30-40 minuter så tog jag bort gramantygeln och hämtade in två bommar som jag la på marken med ca 18 meters mellanrum. Dags att öva på galoppsprång - länga och korta! Men tusan vad svårt det var att komma rätt på den första bommen.. vi testade allt möjligt: att korta, länga, ta ut svängen, ta en kortare väg osv! Men tillslut fick vi till de och jag blev bara tvungen att höja upp näven i luften haha, tjohooo. Vi testade detta i båda varven och vi fick in allt från 4,5 och 6 galoppsprång mellan dessa bommar på 18 meter. Mack älskar allt som har med hinder och göra, så otroligt kul då han ständigt är på hugget. Efter passet fick han gå in i boxen och mumsa mat.
 

Kommentarer
My säger:

Hejdu fin blogg! Skulle bli super glad om du frågade något på min frågestund! Jag forsätter att läsa din blogg och kommentera om du frågar:) tack!:) fortsätter självklart att läsa din blogg isf!

Svar: Tusen tack!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-16 | 17:04:40
Bloggadress: http://www.nattstad.se/mylouise
Emma säger:

Vilken fin häst! :)

Svar: Jag håller med dig Emma!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-16 | 19:55:05
Bloggadress: http://emmandens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback