Första hoppträningen avklarad!

Ja hörrni, då var den första hoppträningen avklarad med Mack! I början var det lite nervöst då jag vet hur mycket han gillar att hoppa, samtidigt så var det ett bra tag sen jag var med på en liknande "rejäl" hoppträning. Så lite ringrostig var man ändå, haha. Vilket jag hade förväntat mig så älskade Mack att hoppa även denna gång ;) Han är så otroligt schysst ändå och hoppar fastän vi kommer hur fel som helst fram till hindret, vilket ni kan se i videoklippet nedan. Vi började med lätta bommar, övergick sedan till hinder i olika delar innan vi satte ihop allting till en bana. Dock kände jag att vi inte riktigt är där ännu.. Mack är visserligen där och kan hoppa, men jag kände mig inte redo för att ta mig an en hel bana. Så vi hoppade kanske halva banan åtminstone som ett avslut, så det blev bra ändå! 

 

Vissa hinder fick vi ta i trav då Mack verkligen var på. En grej som jag måste våga är att verkligen sitta ner emellan hindrena, få ihop galoppen och inte låta honom dra iväg. Ibland funkade det och ibland inte. Eftersom att han är en rätt så stor häst så känns det som att det går i 190 fastän det ser ut att gå hur lugnt ut som helst. Så det gäller att jag blir van vid denna stor galopperande hästen! En rolig grej som hände var när vi skulle hoppa ett räcke och sedan en oxer. I mellan dessa hinder skulle det vara 6 galoppsprång, möjligtvis 7. Icke sa nicke tyckte Mack då han tog det på 5 galoppstrång.. Som sagt, en schysst häst som hoppar oavsett hur taskigt man kommer fram till hindret! 

 


Kommentarer
Jessica säger:

Sv: Vad roligt att du tycker det :) Ja, det blir lite mer "levande" och på riktigt då :P

2013-10-04 | 15:00:22
Bloggadress: http://vinna.blogg.se
Elin säger:

Det ser fint ut! Man kan verkligen se att han tycker att det är roligt också :)

Svar: Åh tack goa du! Haha javisst ser man de, hopptoken :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-04 | 19:59:25
Bloggadress: http://hopelessdreaming.blogg.se
lisse säger:

Stoorhäst att hoppa va? :D såg dock trevligt ut och fortsätt sådär så kommer ni snart att synkade!

Svar: Haha ja skoja inte! Ja han är riktigt duktig på att hoppa så de ska nog funka ;)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-06 | 15:46:59
Bloggadress: http://lissegotze.blogg.se
Ellen säger:

http://ellenlinneahansson.horseworld.se/2013/10/07/narkeryttarna/#respond

Skrev ett inlägg om er superfina blogg, skulle vara kul om ni ville kika in :D

Svar: Nämen åh vad söt du är!! Finner inga ord, helt ärligt..! Tusen tack hundra gånger om för dina fina ord, de värmer verkligen Ellen!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-10-07 | 20:40:09
Bloggadress: http://ellenlinneahansson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback