Ponnyridning på G!

Nu på måndag får vi besök i stallet. Min mamma arbetar som förskolelärare och ska ta med sig sin klass hit till stallet så att alla barn får testa att rida. Jag är ledig på måndag så det passar perfekt. Och jag får även hjälp av Selma som ska hjälpa till att göra iordning de hästar som vi ska använda samt leda runt en av dom. Vi har bestämt att vi ska dela av paddocken så att ena halvan blir hopptävling där vi ställer fram några små hinder så får halva klassen vara där med den andra läraren och tävla med varandra. Och på den andra halvan av paddocken blir det då ridning. Vi har bestämt att använda oss utav Peggy (minishettisen), Citron (d-ponny) och Jenka (storhäst). Dock är det en viktgräns på Peggy, man får högst väga 25kg, annars får man helt enkelt rida en av dom andra hästarna. Men detta kollar självklart min mamma upp innan måndag!
 
Men jag tror att det kommer bli jättekul! Jag älskar att svara på frågor, som dom säkert kommer ställa, och ge dom en liten inblick i hur ridsporten är. Funderar även på att göra detta med min egna klass.. haha, vi får se hur det går. 
 
Någon av er som gjort detta tidigare?

Kommentarer
Emma o Pompe säger:

Hej! vilken fin blogg ni har! Ni kanske blir lika duktig som Nellie Berntsson någon gång <3
Det här var lite nätkärlek, nu är det din tur att skicka vidare nätkärlek! Kommentera bara något snällt på 5 bloggar eller något annat på internet t ex. FB, skriv att dom oxå ska sprida vidare nätkärleken.
Gör en god gärning!!
#skicka vidarenätkärleken

Svar: Tack så hemskt mycket! Absolut ska jag sprida detta vidare :) Kram
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-05-29 | 17:46:04
Annika säger:

Så söt :D

Svar: Hihi ja! :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-05-29 | 18:21:47
Bloggadress: http://blogofphoto.webblogg.se
Josefin Pageryd- hästbloggen säger:

Vilken sötnos då :D

Svar: Jo men visst ;)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-05-30 | 19:04:45
Bloggadress: http://pageryd.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback