Häst-mannekäng

Det finns ju dessa hästar som blir dränkta i täcken dag ut och dag in. Till exempel så ska det vara ett täcke ute i hagen, ett efter att hästen har ridits och ett täcke under tiden den är inne i boxen. Och detta förstår inte riktigt jag, det är inte logiskt enligt mig. Visst jag förstår om det finns en anledning till varför den har ett täcke. Men när det bara åker täcken både på och av så börjar man ju fundera. Jag kan även nämna att inlägget absolut inte är riktat till någon speciell individ, utan det är en tanke/ åsikt som jag länge har haft och byggt upp efter att ha läst i hästtidningar, bloggar m.m. Naturligtvis förstår man om hästen t.ex är svettig efter ett ridpass mitt i vintern bland all kyla, då är det klart att ett fleecetäcke kan åka på. Eller om det regnar ute en hel dag, då förstår man att ett regntäcke sätts på. 
 
Vi har blivit tvugna att köpa ett flugtäcke till Mak då myggen verkligen är på honom. Det känner man speciellt under hans mage, där är det bullrigt lite här och var. Så han fick ett sprillans nytt flugtäcke på sig som han verkar väldigt nöjd med! Vi köpte även ett ofodrat regntäcke då hans gamla är fodrat och rätt trasigt.. Och detta inhandlade vi på Hööks idag! Vi fick även med oss ett jättefint schabrak som var på rea. Ljusblått och i samma färg som min HV Polo piké. Det lär bli snyggt tillsammans! Sedan fick jag äntligen med mig ett par ridstövlar, åh vad jag har längtat efter ett par! Det är ju bra att man sommarjobbar och tjänar in lite money, en vecka kvar nu innan jag tar sommarlov på riktigt! 
 
Nu kände jag att inlägget ändrade riktning och ämne på en femöring haha.. Men det är sånt som händer när man skriver ner tankar som man har i huvudet.
 
Bilder på vissa grejer som vi köpte. Allt från Hööks:)
 

Kommentarer
Ester säger:

Hejsan, har en tävling i sammarbete med kidmans.blogg.se där du kan villa en gästbloggning som kommer att publiceras på båda våra bloggar. Otroligt enkla regler.

Kolla här för mer information:
http://evh.blogg.se/2013/june/tavling-3.html#comment
En bra chans att ta om man vill göra lite reklam för sin egen blogg.
Lycka till!!
Kram Ester!!

(förlåt om du inte gillar sådana kommentarer)

Eran header!!! Ett ord: WOW!!!

2013-06-30 | 22:45:45
Bloggadress: http://evh.blogg.se
Tuva Holm säger:

Superfin blogg! :)

Svar: Tusen tack! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-06-30 | 23:59:25
Bloggadress: http://holmtuva.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback