Framtidsdröm

Jag har de senaste veckorma skaffat mig en liten dröm. Drömmen har vuxit sig med varje dag som gått och nu är jag så peppad på att uppfylla den. När Sharma togs bort var jag i en hästsvacka. Inget kändes speciellt peppande med att gå till stallet. Så jag tog helt enkelt en paus från ridningen. Jag fortsatte pyssla lite med Lykke, men jag red inte på hur länge som helst. Jag tror det var extremt viktigt för mig. För det har gjort att mitt intresse vuxit igen och att jag nu är mycket mer peppad på allt som har med ridning och utbildning av Lykke att göra. Jag försöker ändå att hålla nere med hästar litegrann för att inte förlora intresset igen och för att hinna med skolan och kunna gå ut med betyg som jag känner mig nöjd med. 
Vad är det då jag har som dröm som jag inte kan uppfylla än? Jo, jag vill jättegärna jobba ett år eller mer i ett tävlingsstall som horse groom. Jag vet mycket väl att det är ett tufft och väldigt krävande jobb, men jag tror att jag skulle tycka att det var väldigt inspirerande att få åka runt på tävlingar och kunna följa utvecklingen hemma på gården och liksom få vara en del av en vardag full med hästar. 
Har du något drömyrke eller något du vill jobba med bara ett par år?
 
 
(bilden är lånad)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback