Allt och lite till

Nu har det gått ca 2 veckor då jag inte har ridit Jenka ett dugg. Jag skulle ljuga om jag skrev att jag inte saknade det.. Men nu är det som det är, jag har en egen häst att ta hand om och få en bra relation till - bygga upp ett band. Och det är enligt mig oerhört viktigt för att kunna utvecklas och få uppleva saker tillsammans. Och det är mitt mål i nuläget! Men så fort jag får chansen ska jag utan tvekan sätta mig upp på Jenkas hästrygg igen. Mys!
 
 
Idag fick Mack dock vila.. Min rygg gör väldigt ont, på höger sida en bit ner för att vara exakt. Vet inte precis varför, men jag anar att jag satt lite konstigt när jag red honom igår. Hans sadel och jag är inte så bra vänner kan man säga. Den relationen jobbar vi på haha. Blev inte heller bättre i ryggen av ännu en arbetsdag på sommarjobbet där dagen bestod av att skura boxväggar, sopa in allt spån till mitten samt tömma en box på spån och sprida ut de i dom andra boxarna. Jag och pappa åkte ändå till stallet för att borsta och pyssla om Mackan, mocka + göra iordning hö m.m. Men imorgon är det fit for fight och jag ska upp i sadeln igen för att köra igenom ett ridpass i ridhuset. Läste en jättebra övning på Kristina Warg's blogg gällande serpentinbloggar. Snacka om inspiration till MAX! 
 
Jenka i ett nötskal - med gräs i munnen hehe
Foto: Selma
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback