Nu ska det tränas

Idag är det minsann ingen sol som syns till på himlen. Det har regnat lite till och från vilket ger mig en anledning till att äntligen rida ett ordentligt dressyrpass i ridhuset. Och träna på samma grejer som vi gör när vi har träningar för Daniel. För tro mig eller ej, man blir helt virrig i skallen efter ett tag när man ska göra öppnor ena gången och sedan byta varv och göra förvända slutor.. Huvudet hänger inte riktigt med i svängarna. Så det har hänt flera gånger under träningarnas gång att jag har fått stanna upp och verkligen frågat honom "Hur ska jag göra för nu hänger jag inte riktigt med". Men de är nog bättre de att man frågar än att man chansar och det blir platt pannkaka av alltihop haha.. Känns även som att det behövs ett ordentligt dressyrpass och verkligen få igenom honom ordentligt. Och även börja träna på de jag nämnde ovan tills träningarna kör igång igen i höst.
 
Har du några planer inför dagen?

Kommentarer
Fanny-Filippa-Clara säger:

Tack så mycket :)

2013-07-30 | 13:05:26
Bloggadress: http://muppisarna.blogg.se
Evelyn säger:

Jag ska vara med på en hoppträning senare under dagen. Annars är det inte så mycket mer som ska göras:D

Svar: Vad roligt! :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-07-30 | 13:45:16
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback