Inte som planerat

Tanken inför dagen var att jag skulle cykla iväg till stallet i regnet, slänga på ett regntäcke på Mack och sedan cykla hem igen. Meeeen så blev inte riktigt planen. Våran del i stallet ska nämligen göras rent med en högtryckstvätt så alla boxar ska tömmas på spån, spindelnät ska bort, de ska göras rent i fönstrena, täcken ska plockas undan osv. Så det första jag började med när jag kom fram var att tömma hans box på spån. Många vänder blev det fram och tillbaka till containern, så blir det när man har en stor fölbox haha. Sedan drog jag med en kniv längs kanterna för att verkligen få fram allt spån. Efter att jag gjort tusen saker så dammsög jag på de stället där jag inte kom åt med varken kniv, fingrarna eller sopkvasten. Men fint blev det iallafall! Inte ett sågspån så långt ögat kan nå ;) 
 
Tillslut kunde jag ta in Mack från hagen. Vi fick låna hagkompisens box så att han kunde äta sin kraft och hösilage. Lite orolig var han då han nästan aldrig har varit inne i den stalldelen förut samt att det var andra personer där som tog hand om sina hästar. Men efter en stund hade han mumsat i sig all kraft och det mesta av höet. Han fick tyvärr vila idag då dom hade träningar i ridhuset och jag var trött som en sengångare efter timmar av tömning. Troligtvis hinner jag rida imorgonbitti innan dom kör igång med högtryckstvätten som jag ska hjälpa till med. 
 
Iallafall, nu efter ca 5-6 timmar är jag äntligen hemma igen. Det första jag gjorde var att ÄTA! Haha..

Kommentarer
Johanna - A dream as model ♥ säger:

Sv: Tack och ni har en fin häst blogg :D

Svar: Åh taack! :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-07-30 | 20:48:18
Bloggadress: http://jonza.blogg.se
Ebba Molin säger:

SV: Tack snälla, så glad jag blir!

2013-07-30 | 21:15:43
Bloggadress: http://molinebbas.blogg.se/
Evelyn säger:

Söt häst ;D

Svar: Jag håller med dig ;)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-07-30 | 21:40:51
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback