Godmorgon!

Idag var jag verkligen uppe med tuppen, eller jag tror att han låg kvar och sov faktiskt. Jag hade utsläppet imorse och fick hjälp av Elin med det. Och efter det var fixat så tog vi in Mack och kollade igenom hans vänsterbakben som han var lite svullen på. Han reagerar ingenting, vare sig när man känner på svullnaden eller när man skrittar/travar. Så det får läka, sålänge det inte blir värre eller att han reagerar på det så känns det lugnt. Vi fortsatte att göra iordning honom inför...LÖSHOPPNING! Det var nämligen en som löshoppade sin häst igår, samt en annan som skulle löshoppa under morgonen, närmare sagt halv 9. Vi blev klara runt kl 8 och gick bort mot ridhuset där alla hinder stod redo samt upphängda band. Vi frågade om det var lugnt om vi kunde löshoppa honom lite tills klockan blev halv 9 och det var helt okej. Så med tanke på att vi inte hade så värst gott om tid så hann vi bara höja hindret till ca 1.05-1.10 cm, vilket han hoppade med lätthet. Vi tog det i lugn takt, men det blir säkert löshoppning nå fler gånger! Och då kanske jag kan få med det hela på film. Hur som helst så skötte han sig riktigt bra där inne. Jag sprang och släppte honom medan Elin stod där nere med en hink kraft för att fånga in honom. Han var verkligen med på noterna och var helt cool-lugn. Roligt för honom att få hoppa litegrann! 
 
Brukar ni löshoppa era hästar ofta?

Bild från imorse :)

Kommentarer
Evelyn säger:

Jag brukar inte löshoppa min häst så ofta. Det blir när jag känner för det eller om jag verkligen vill få henne lösgjord (vilket löshoppningen hjälper till med). Annars kan det vara bra att löshoppa dom om jag som ryttare har förhinder/ någon skada som inte gör det möjligt att kunna rida just då :) Kul att det gick bra för er!

Svar: Åh okej! Ja men precis, löshoppning är riktigt kul och nyttigt tycker jag! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-07-28 | 11:35:16
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se
Theresé Hägglund säger:

Sv; Tack så mycket! :D

2013-07-28 | 11:36:06
Bloggadress: http://tessiss.blogg.se
Mickis säger:

sv. Tack så mycket! Detsamma! :D

Svar: Åh tack du! :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-07-28 | 12:26:03
Bloggadress: http://tmickis.blogg.se
julia säger:

Åhhh tack, din med!!:)

Svar: Thank you! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-07-28 | 12:43:22
Bloggadress: http://juliasofielarsson.blogg.se
Izabelle & Wilma säger:

Nej, vi har aldrig löshoppat våra "lånehästar" dock så har vi ju inget ridhus men endå ;) allt bra? :)

Svar: Nehe okej! Och det är inget som ni har funderat på att göra? För det är riktigt kul att se dom hoppa :) Jadå allt är fint med mig, tack!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-07-28 | 13:04:48
Bloggadress: http://Izabelleochwilma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback