Inspiration

Lördagens utställningar har gett mig massor med inspiration inför framtiden. Hästar är så mycket mer än bara ridning. Att känna att man verkligen skapat ett band till en häst betyder så mycket mer än alla mina bästa dressyr/hopplektioner. Jag går dagligen till stallet för att hälsa på Lykke även om jag inte ska träna med henne, allt för att skapa ett starkare band och för att hon inte bara ska förknippa mig med träning. Dessutom tar jag även ut henne på promenader där jag inte ställer några högre krav än att hon inte ska bocka o.s.v. Tack vare att jag har lagt en del tid på det här under en period nu har vi kommit varandra mycket närme. Jag har lärt mig hur hon fungerar i de allra flesta situationer och har hittat de olika knepen för att hon ska vilja samarbeta och tycka att det är kul. Hon har även insett att hon kan lita på mig i alla situationer och det är nog det viktigaste av allt!
På vilket sätt har ni stärkt era band till era hästar?
 
En härligt ful bild från i somras när jag precis börjat lära känna Lykke Li!
 
/Selma
 
 

Kommentarer
Lovisa säger:

Jag har en medryttarhäst som jag rider på 2gånger i veckan. Han och jag hade det tufft och vi kom inte varandra nära såbra men nu har jag börjat longera honom ibland och sen tränade jag lite på att springa "följajon" med honom och det gjorde att jag kom närmare honom :)

Mvh Lovisa :)

Svar: Det låter som bra knep att komma närmare hästen! Tack för tipset. Kram :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 06:36:01
Bloggadress: http://lovisasvard.blogg.se/
Anna säger:

Gosa, promenader, tar mig tid att stå och prata med dom konstant om saker man normalt inte gör med hästen. Tränar trickträning, då jag kanske någon gång rider barbacka på en skön tur utan krav... Spendera mycket tid och pyssla om hästen. NH är också ett sätt som för häst och människa närmare varandra... :)

Svar: Trickträning låter intressant!! Tack för tipsen! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 13:19:51
Bloggadress: http://stallnorm.blogg.se/
Elin säger:

Myser alltid i stallet även om jag inte ska rida. Borstar länge innan ridning. Efter ridning i ridhuset hoppar jag av och går istället för att sitta på och skritta av. Då när jag mockar efter mig (hästen) så följer han efter mig :)

Svar: Jaa, hästen märker nog tydligt om man lägger ner tid på den!! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 16:05:18
Emma Klang säger:

Jag gosar väldigt mycket med min medryttarponny och tar mig tid med borstningen och sådär. Är med henne typ 5 dagar i veckan, så vi stärker ju bandet mer och mer :)

Svar: Ja det har du ju helt rätt i! Tack för tipset!! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 16:05:38
Bloggadress: http://vintagestyle.blogg.se
Tjej från Finland =) säger:

Jag har lärt mina sköthästar olika trick som att följa fritt i olika gångarter, buga, vänta, komma när man ropar osv. =)

Svar: Tack för tipset, spännande med trickträning! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 16:24:54
Hanna säger:

Jag tycker bilden var fin :)

Svar: Tack snälla!!:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-28 | 16:47:13
Emmie P säger:

Jag och Bella stärker vårat band (bara haft henne i en vecka typ) igenom horsemanship, bara njuta och mysa och ta det som det kommer !:-) kram

Svar: Ja, det brukar ge resultat :) kraam
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-01-30 | 19:15:12
Bloggadress: http://emmiepersson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback