Photoshoot

Idag följde min fina vän Emma med mig hem efter skolan för att agera modell i fotoprojektet jag planerat ett tag nu. Emma var vitt klädd från topp till tå, ljust sminkad och red Citron. Tanken var att vi skulle fota i solnedgången då alla mina tre väderappar hade lovat att det skulle vara strålande sol från klockan två och framåt. Men icke. När vi stack iväg till stallet hade en tjock dimma lagt sig och vi såg inte mer än trettio meter framför oss. Till en början var jag besviken över att inte kunna ta de bilder jag hoppats på, men när vi kom fram till det stället vi skulle fota på med Citron förstod jag att dessa bilder skulle bli så mycket bättre än jag tänkt från början. Dimman fick fram en mystisk och nästan lite obehaglig känsla över bilderna vilket blev perfekt. De fick en läskig flyktkänsla över sig.
I fotoprojektet ska man ha 10 klara och redigerade bilder till själva redovisningen och när jag hade fotat Emma ett tag fick jag en till idé. Jag bestämde mig för att bara redigera 5 av de bilder jag tog på henne, för till helgen ska jag spinna vidare på samma "flykt-tema" och fota resterande 5 bilder med hjälp av mina två småbrorsor. Tanken är att de (till motsats av Emma) ska vara helt svartklädda och se ganska trasiga ut, men precis som Emmas bilder ska det se ut som om de är på flykt. Till de fotona får lilla Pariz agera hästmodell. Jag tror att det kan bli en ganska cool effekt att det blir en sådan stor kontrast på bilderna trots att de har samma tema.
Vad tror ni? Ge gärna tips!
 
 
Bilder från idag får ni när jag fotat klart alla bilder och all redigering är klar! 
/Selma

Kommentarer
Linda säger:

Ni tar ju jätte fina bilder!
Vem har gjort eran header? Den var ju jätte fin!
Kolla gärna in min blogg!

Svar: Åh tack!!Vi har båda fotat, men det är Jenny som knåpat ihop själva designen :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-25 | 21:01:40
Bloggadress: http://www.wilmaochlinda.wordpress.com
JuliaW säger:

Vilken fin header ni har!

Svar: Tack snälla!! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-25 | 21:26:56
Bloggadress: http://Juliawester.blogg.se
Linnea säger:

Jag tror det blir jättebra! Det låter bra iaf :)

Svar: Vad glad jag blir att du tycker så :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-26 | 18:33:40
Cathie säger:

Åh, vad går du i för skola? Det där låter ju jättekul!

Svar: Jag går SamMedia-programmet på JB-gymnasiet i Örebro! Det är toppen :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-27 | 15:38:09
Bloggadress: http://cathie.se
- S C H N A I L G U L L - säger:

Hej! Är du, precis som jag, en hästmänniska som gör allt för att förbättra relationen mellan dig och din ponny?
Läs de här: http://schnailgull.blogg.se/2013/february/en-text-manga-av-oss-hastmanniskor-har-ute-bor-lasa.html#comment !
Kram

2013-02-28 | 13:12:30
Bloggadress: http://schnailgull.blogg.se
Stockholmsjenna säger:

Ska bli spännande att se bilderna.

Svar: Vad kul att du tycker det!!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-28 | 19:31:36
Bloggadress: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback