Björnen

Dagens ritt med Jenny gick toppenbra! Vi trampade upp en volt på fältet bakom hagarna där vi jobbade och ställde hästarna. Det blev dock mestadels skritt. Första gången vi travade började de båda studsa lite i avsaktningen. När jag sedan skulle testa trava igen blev det lite väl roligt för Midas som ställde sig och studsade på stället ett tag innan jag fick ner honom igen. Jag som tycker det är lite charmigt med hästar med fart och vilja i skrattade bara, men vi bestämde oss för att ta det säkra före det osäkra och skrittade resten av tiden.
 
Vad föredrar ni? En lite tittigare, piggare och busigare häst eller en lugn, trygg och säker häst?
 
Vi tog sedan ut hästarna i paddocken när vi kom hem och Jenny fotade de båda. När hon fotade slog det mig verkligen att Midas har en björnpäls. Mörkbrun och alldeles tjock och lurvig. Hur mysigt som helst!
 
 
/Selma
 

Kommentarer
Sara säger:

Jag föredrar själv en lugn och trygg häst.. Den ska även vara pigg men det ska vara kontrollerbart. Man ska inte behöva känna sig rädd/otrygg på hästryggen!

Svar: Nej, det är ju inte kul att vara rädd när man rider, det har du helt rätt i! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-20 | 20:08:15
Adriana säger:

Fin blogg! Kika gärna in på min :)

Svar: Tack!!
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-20 | 20:55:13
Bloggadress: http://adrianapapac.blogg.se
Ponnydressyr - Nathalie säger:

Sv: Hon är 148cm :)

2013-02-20 | 23:32:33
Bloggadress: http://ponnydressyr.se
Linnea säger:

Jag föredrar en liten lugnare och tryggare häst, men den får inte vara lat. En lat häst är så sjukt jobbigt , men gulligt ;)

Svar: Ja, det har du rätt i! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-20 | 23:44:24
Kajsa säger:

Jag föredrar helt klart en piggare och kanske lite busigare häst :)

Svar: Då är vi två! ;)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-21 | 09:48:22
Bloggadress: http://kajsaochtuvas.blogg.se/
Tova säger:

En blandning. Tycker faktiskt att min häst är perfekt, hon är lugn och trygg som i trafiksäker, bryr sig inte om djur i skogen, står snällt pån stallgånger och liknande. Men hon är pigg, glad och busig så hon älskar att trickträna, blir ivrig och viftar med frambenen, pigg i ridnigen så hon kan takta, galoppera i sidled och visa att hon vill.

Perfekt kombo då hon är pigg MEN samtidigt trygg. =)

Svar: Åh vilken bra kombo det lät som!! Verkligen! =)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-21 | 10:50:10
Bloggadress: http://kazince.blogg.se
Rose säger:

Åh, vilken fin häst ^^

Svar: Ja han är superfin!! ^^
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-21 | 11:59:10
Bloggadress: http://KaninBiten.blogg.se
Emelie säger:

Jag vill ha en trygg men pigg ponny som är trafiksäker men endå busig i bland. En som gillar att rida ut, hoppa och dressyra. Min ponny är en Tinker D-ponny som är som en häst att rida men med ponnyhumör och busar gärna till det, och snabbt går det också. Perfekt :)

Svar: Det låter som en väldigt bra blandning!! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-21 | 12:21:27
Bloggadress: http://ponnykusinerna.weride.se
Stella säger:

Vacker bild!

Svar: Tack snälla!! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-02-23 | 14:15:39
Jessica säger:

Har själv en häst som är rätt tittig, och lite busig också och riktigt pigg.
Däremot litar jag på henne, man ska inte känna sig otrygg på ryggen :)

2013-04-04 | 08:57:31
Bloggadress: http://jessicalindstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback