Tolv timmar kvar

Japp, det är ungefär tolv timmar kvar tills mitt jullov äntligen börjar! OM jag har längtat? Ohja! Dagens lektion i skolan bestod av ett prov sedan var det dags att åka hem igen. Och tack vare att jag kom hem tidigare än vad jag brukar så drog jag iväg snabbt som vinden till stallet för att hinna rida ute med Mack. Det blir automatiskt ridhuset under skoldagarna då det alltid är mörkt ute när jag kommer till stallet. Men idag red vi istället på en äng bortom ridhuset och det gick hur dåligt som helst till en början.. Hans bogar var inte där dom skulle vara då han gled ut med dom i volterna, och såfort jag la till skänkeln så gjorde han nått skutt. Det är inte precis så lätt som att lägga till skänkeln på honom för att han ska flytta sig, det har jag allt fått lära mig! Det är mycket med yttertygeln som måste bromsa farten, samtidigt som innertygeln visar vägen och likaså ytterskänkel. Hur som helst så gick det någorlunda bättre mot slutet. Han började lyssna på hjälperna bättre då det var lite fokus på annat i början, kan jag tänka mig. Det blev mestadels trav men även skritt då vi gjorde några framdelsvändningar. Imorgon har min medryttare hand om honom och ska dessutom rida lektion i dressyr. Så vi hoppas det går bra! 
 
Under jullovet som är påväg så kommer jag förhoppningsvis kunna bjuda på flera och nya bilder. Har ju en del ovisade saker från mässan i Globen att visa er. Och en ledig mamma + en kamera = perfect! 


Jenka förra vintern :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback