Sjukt irriterande..

Tänk er att ni hittar ett fint täcke till er häst, eller varför inte en finare jacka som skulle passa att ha innan och efter en tävling. Tänk dig att jackan kostar ca tusenlappen i en ridsportsbutik, men att du sedan hittar en nästintill likadan jacka i en helt "vanlig" klädesbutik för halva priset. Jag har länge funderat på hur mycket priserna faktiskt stiger bara för att prylarna finns i en ridsportsbutik. Själva prylen i sig kostar självklart inte så mycket att köpa in för affären som den säljs för. Eftersom att alla affärer måste gå med vinst så lägger dom på en kostnad på varorna. Om man ska dra de i det stora hela så ser det ungefär ut på de sättet, kort och gott haha. Och inte nog med att ridsporten är en dyr sport så är det lika dyrt med all utrustning/ kläder osv. Dock kan man inte klaga på sadelpriserna då det inte är varje dag som man köper en sadel. Ungefär i jämförelse med bilpriser. Men när det kommer till kläder så kan jag tycka att priserna ibland är helt sjuka! Som tex på mässan i söndags, jag hittade en långärmad v-ringad tröja från Kingsland för 300kr som jag fick med mig hem. Och när jag tittade på prislappen så var ordinarie priset ca 900kr.. Ursäkta mig men jag köper bannemig inte en tröja för 900kr. Ett exempel på att priserna kan vara så otroligt höga. Sedan får man väl se till märken och så, men ändå. Därför tyckte jag det var riktigt roligt att shoppa loss på mässan då det är en massa fynd som man gör, galet bra! 
 


Bilderna har självklart ingenting relaterat till själva texten.
Tycker verkligen om den nedersta bilden på Selma och Lykke, så himla fina! 

Kommentarer
Irene säger:

Hej Jenny Tror du att jag skulle kunna beställa fotet på Lyckke i 30 40 storlek ? Vill gärna ha det fina fotot Betalar förståss Kram Irene

2013-12-05 | 10:07:47
Lina säger:

Oh vad söta bilder! Vad är det för ras?(:

2013-12-05 | 13:04:55
Ellen säger:

Jag vet jättejobbigt med dyra priser. Var inne på börjes och såg en jättefin tröja.
Men oj den kostade visst 2500 kr. Aldrig att jag köper det liksom ;)

2013-12-06 | 21:04:42
Bloggadress: http://ellenlinneahansson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback