Oväntat förhinder

Tyvärr så blev det inga vinterbilder tagna igår på Jenka som jag hade tänkt mig. Istället fick jag och min bror åka iväg till Hööks och inhandla vinterbroddar till Mack då min medryttare smsade att det stod på tavlan i stallet att det är bäst att brodda sina hästar så att ingen skadar sig. Efter snabbvisiten till Hööks så åkte jag och pappa till stallet för att skruva i broddarna och det blev två brodd på varje sko. Det gick bra, dock är Mack som han är när man ska hålla upp hans hovar i längre stunder. Men nu är det fixat iallafall så får han gå med två brodd i varje tills hovslagaren kommer och kan slå dit fyra runt varje innan han sätter fast själva skon. Dels är det mycket lättare att sätta fast broddarna på en lös sko innan man spikar fast den på hoven, och dels så sitter broddarna mycket hårdare. Men nu sitter dom ändå på plats! 
 
Idag totalt snöar det från himlen. De verkar vara vindstilla då snön faller rakt ner på marken, skönt. Jag ska snart bege mig mot stallet för att träna kondition i ridhuset. Det blev ju inget i tisdags då det hölls träningar där så det blev lite knepigt för oss att fara runt, så vi kör på konditionen idag istället. Återkommer om hur det gick senare idag. Måste även plugga matte då vi har prov imorgon.. jippie.. Men jag känner mig rätt lugn inför de, trots allt. Men det brukar snabbt förändras såfort man ser provet haha..
 



Kommentarer
Rebecka säger:

Sv: Ja och det är superhärligt :)

2013-12-08 | 15:27:53
Bloggadress: http://rebeckuz.blogg.se
Ellen säger:

Gud vad fina bilder !

2013-12-08 | 18:22:36
Bloggadress: http://ellenlinneahansson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback