Hm.. nästa inköp?

Jag har länge funderat över att köpa ett stalltäcke till Mack som han kan ha inne men även under sitt regntäcke ute. Hans regntäcke är ofodrat vilket kan kännas lite kallt i denna årstid. Men just nu har han ett våffeltäcke under som vi använder som ett stalltäcke, men ett riktigt stalltäcke skulle vara perfekt nu när det fortfarande är för varmt för att börja använda ett 400g vintertäcke. Den första sidan som jag besökte var Börjes, från dom köpte jag vintertäcket som både satt bra och inte hade ett sånt saftigt pris. Och jag hittade faktiskt ett stalltäcke med 200g! Hej jultomten om du ser det här... Men jag hittade även två par andra täcken från Filippasridsport och Charlies, nämligen ett Kimberly stalltäcke 300g och ett från Charlies egna märke med 300g. Priserna varierar mellan alla dessa tre täcken, nämligen 299:-, 449:- och 515:-. Jag får ta ett snack med mamma senare idag och höra med henne vad hon tycker. De var även nån i stallet som berättade att de fanns nå stalltäcke i en vanlig affär någonstans här i staden, de får jag också kika upp! 
 

Kommentarer
Elin säger:

Ett tips är att ha glansig insida och utsida för då slipper man förhopningsvis skav och så fastnar det inget spån :)Jag tror inte att Mack behöver ett särskilt tjockt innetäcke när han inte är klippt. Lycka till med letandet :)


Svar: Åh okej, kanon att du skrev det! Ne precis, de tror inte jag heller, så dessa 300g täckena är nog inte så aktuella i nuläget med hans päls haha :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-12-06 | 15:54:55
Evelyn säger:

Min häst har ett 200g innetäcke. Dock är hon klippt så det är av den enkla anledningen :)Hoppas du hittar ett som passar!

2013-12-06 | 19:40:44
Bloggadress: http://evelynchontos.blogg.se
Anonym säger:

Tyckte Kimberly var finast, synd bara att det var så dyrt. :/

2013-12-06 | 21:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback