Gårdagens ridpass

Själva planen som jag hade inför träningen igår var att lägga mycket fokus på travarbetet. Men tyvärr så sket de sig då jag inte riktigt hann rida så länge som jag hade velat innan hoppträningen drog igång. Vi jobbade så gott och länge de gick, vilket blev ca 50 minuter ungefär. Dock med en massa hinder under dom sista 30 minutrarna ungefär vilket inte gjorde de möjligt att rida de vägar som man skulle vilja. Men men, de gick hyffsat ändå! Vi värmde upp först i skritt innan vi travade ett par varv åt båda hållen. Därefter började jag kräva lite mer utav honom, sakta men säkert. Emellanåt så stretade han emot men lossnade sedan efter mer arbete från min sida. Tyvärr fick jag väldigt ont i min högerarm, eller ont och ont... jag kände hur den började svullna upp från handleden till armbågen, precis som den har gjort tidigare. Riktigt riktigt dåligt att den inte kan sköta sig för sjutton gubbar...! Som tur är så ska jag in på drop in röntgen när det passar någon dag.. jippi, senaste gången jag var på en sådan drop in så fick jag vänta i ca 3 timmar.. tagga! Haha nej nu ska jag inte vara en sån bitter person. Hur som helst så kommer dagens övning vara mycket i skritt. Vi kommer träna på att flytta bogarna då de var en övning från en annan tränare för att han verkligen ska lossna i dom övre partierna. Och de ser jag fram emot, ska bli kul och se om det har blivit nå bättre resultat från senaste gången som jag tränade detta! 
 




Bilder från i somras, tro inte att jag rider i tshirt under denna årstid haha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback