Gårdagens ridpass

Igår kom jag till stallet rätt sent på eftermiddagen fastän jag slutade tidigare i skolan...hur kan de gå till egentligen? Iallafall så jobbade vi mycket i skritt idag med att flytta bogarna åt båda hållen. Vi red även volter där jag tog ledande tygeltag i den öppna delen så att han fick flytta sig ett par steg i sidled. Det kändes från första början igår att han var med mig ifrån start liksom. Jag skippade gramantygeln och red utan då jag inte tycker att den behövs för min högerarms skull när vi jobbade mestadels i skritt. Efter att ha gjort övningarna så gick vi ur dom och travade ett par varv, kände hur de kändes och han var riktigt fin! Även galoppen var fin, kort och samlad precis som de ska vara. Han saktade av ibland till trav men då var jag på honom direkt med att fatta en ny galopp. Övningarna som jag har fått av min ena tränare Kerstin gör verkligen att han blir mjuk och följsam. Så igår var en sådan dag då man bara ville fortsätta rida i all oändlighet då det kändes så himla bra! 
 
Idag får han vila eftersom att jag rider i Karlslund. Men jag ska snart åka iväg till stallet innan skolan börjar för att mocka och fixa m.m. Och jag tror inte att jag är ensam om att vakna upp till vit mark utomhus? Mysigt med snö, hellre de än regn. Men tyvärr så blåser de grävling ute... Synd! 
 

Kommentarer
Carolina - Stall Assla säger:

Sikken snygging :)

2013-12-06 | 11:29:03
Bloggadress: http://asslatjejerna.se
Amanda säger:

Söt!

2013-12-06 | 19:21:52
Bloggadress: http://amandadudas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback