Kvällsnöje

Igår runt 5-6 tiden blev jag så himla hoppsugen så jag ställde fram två hinder i paddocken medans mamma red ut på Jenka. När dom kom tillbaka bytte vi ryttare så att jag kunde skutta några gånger. Och jag tog fram ett kryss som stod ca 5 meter framför ett räcke. Vi började med att ha räcket på 50cm, och på slutet låg hindret på ca 1.05 cm! Vem sa att kallblod inte kan hoppa? Haha. Det är så kul att hoppa med Jenka för hon tycker det är så himla roligt och man kan verkligen känna sig säker. Hon bjuder fram till hindret och faktum är att hon börjar speeda upp farten redan långsidan före. En hoppglad häst med andra ord! 
 
Det ska bli otroligt spännande att börja hoppa Mack också. Det är ju en annan typ av häst som har mer erfarenhet av hinder sen förr. Och han är tävlad till och med 1.25, så det ska bli himla kul och nyttigt av att lära sig på en häst som kan. 
 

Bilden ovan är tagen ur videoklippet, därav kvalitén! 

Kommentarer
Madde säger:

Härliga bilder! :)

Svar: Tusen tack! :)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-08-22 | 23:48:38
Bloggadress: http://dressyrsatsning.horseworld.se
Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot säger:

Fina! :D

Svar: Tack som tusan, haha :D
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2013-09-04 | 10:25:26
Bloggadress: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback