Ibland är det inte lätt..

..att fota hästar under sommarhalvåret! Gräset lockar mer än vad kameran gör antar jag.. Hur mycket man än prasslar med en påse eller linsskyddet så är mulen fortfarande långt ner i backen. Det är då en fördel med vintern då det inte finns något gräs att äta.. Hur som helst, när man väl får deras uppmärksamhet så varar den inte längre än kanske 5 sekunder. Jippi, snabba bilder som attan blir det då haha! Hur lätt skulle det inte vara att säga "öronen framåt, tack" till dom och vipps så spetsades öronen framåt. Men jag antar att man får kämpa för bilderna som man tar! För det är då inte så enkelt som det kanske ser ut i vissa fall. Vissa bilder har man verkligen fått kämpa för då bakgrunden kanske var jättefin men man fick aldrig deras uppmärksamhet. Men om man är envis som mig så ger man sig inte förrän man har fått den bilden som man har tänkt ut. För de är det som är grejen när man fotar hästar i exempelvis hagen, man måste ha tålamod! Det kan ta tid.. tro mig. Men när bilderna väl sitter så känns det så grymt härligt! 
 
Dock finns det en liten häst vid namn Lykke Li som tycker det är väldigt spännande att komma nära kameran och nosa varenda gång.

Kommentarer
Sara Fryk säger:

ååh.. Jag älskar små små hästar :')

2013-08-22 | 14:45:57
Bloggadress: http://sarafryk.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback