Dagens ridpass

När jag kom hem från jobbet kände jag mig lite seg och trött. Att ligga under en filt och titta på tv lockade lite mer, men jag tog mig i kragen och gick ner till stallet som det var tänkt. Och såhär i efterhand var det helt klart värt det att få rida på en sån underbar ponny! En viss person vars namn är Jenny kommer att sova oerhört gott ikväll, haha! 

Jag och mamma följde med en tjej i stallet på en runda ut i skog och mark innan vi red i paddocken. Citron var lite seg i början men det gick över efter första traven. Vi höll ett bra tempo och på hemvägen la Citron verkligen in en växel till. Jag fick då rida först eftersom Citron blir lite "stressad" över att ligga en bit efter och vill så gärna hänga med storhästarnas tempo/ steg. Men när vi fick rida först gick det betydligt bättre med ett lugnt och sansat tempo i vår egna takt. 

När vi kom tillbaka till stallet red både jag och mamma in i paddocken och tränade bland annat på dressyrprogrammet. Det var detta dressyrprogram som jag och Citron tävlade i för något år sedan vilket gick bra! Det gick bra då och det gick bra även idag - roligt! Som ett avslut på det lilla passet fick hon trava samtidigt som jag gav efter på tyglarna mer och mer. Det resulterade i att Citron längde ut sin trav och hon fick verkligen sträcka ut sig, vilket kan vara skönt. 











/Jenny

Kommentarer
Sandra säger:

åh så härliga bilder, riktigt fin teckning hon har!

2012-08-01 | 21:52:21
Bloggadress: http://svanholts.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback