Modellhästen

Jag gick ner till stallet som planerat och tog lite kort till en början. Solen sken och det var otroligt varmt i luften! Efter ett tag tog jag in Jenka och började att borsta henne, dock började jag att bli vrålhungrig efter ett tag så Jenka fick gå in i boxen och äta hö medans jag gick hem och åt. På så sätt fick vi båda lite ny energi! 

Jenka fick ha röda benlindor matchat med ett rött schabrak från Jackson, medans jag hade svarta ridbyxor och den röda pikén från Mountain Horse. Matching matching! Vi började med att värma upp runt kvarteret och travade på en grusraka tills vi sedan kom ut på asfaltsvägen hemåt. Tanken var från början att det skulle bli ett pass i paddocken men fy vad varmt det var, så tyvärr blev det inget med det. Istället hämtade jag min kamera för att ta bilder på henne i paddocken när hon såg så fin ut! Dock hade jag glömt att byta objektiv till ett mindre vilket resulterade i att jag fick backa flera meter för att få med hela henne. Men det visade sig inte vara några problem alls, Jenka stod blixt stilla och tittade sött in i mot kameran emellanåt. För varje steg som hon tänkte ta hissade jag upp armen och sa åt henne vilket hon lyssnade på. Det blev väldigt fina bilder på Jenka med sin röda outfit. Dock började hon mot slutet att hjäspa och tröttnade på att vara en modellhäst, haha!

Mer bilder kommer framåt kvällen!


/Jenny

Kommentarer
Molly - jmphoto.webblogg.se. ♥ säger:

gud så fin!

2012-08-19 | 21:34:11
Bloggadress: http://jmphoto.webblogg.se
Koffe säger:

men haha varförs har hästen svettband band på sina ben?

Svar: Haha, det är benlindor och inga svettband:)
Selma & Jenny - Närkeryttarna

2012-08-19 | 22:24:10
Bloggadress: http://fotokoffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback